Kesayangan ♥ ♥ ♥

Saturday, October 12, 2013

Noktah Cinta

Ternyata semua bicaraku
Tersimpan di dalam hati itu
Ternyata semua soalanku
Tak pernah kau fikir di fikiran

Mengapa kau masih
Mencari kepastian dalam cinta
Dan disini masih
Menanti jawapannya

Tuhan tolong nyatakanlah
Padanya tentang cinta
Adakah masih diriku di perlukan
Tuhan tunjukkan padanya
Tentang apa yang ku fikirkan
Adakah cinta ini
Perlu untuk dirinya

Berbicara tentang cinta kita
Masih tiada noktah penghujungnya
Berbicara tentang perasaan
Simpan saja semua itu

Sunday, June 30, 2013

Surat Tidak Rasmi Untuk Awak.


ENCIK JODOH BIN TAKDIR
No:26, Jalan Hati-hati,
Taman Kembang Kuncup,
Negara Temu Jodoh.

30 Jun 2013

Salam awak,

Malam ini saya tak dapat tido. Cik Lena saya taktahu pergi ke mana. Jadi apa salahnya saya tuliskan surat ini untuk awak. Walaupun saya tak tahu sama ada perlu saya layangkan surat ini pada awan biru ataupun layarkan ke lautan biru dengan harapan satu hari isinya sampai kepada awak. Saya maklum awak takkan baca tapi saya degil juga untuk menulis.

Awak, ini mengenai soal hati. Soal perasaan. Saya taktahu bagaimana nak mulakan, tapi yang pasti pengakhirannya saya mahu hidup saya di hari tua nanti bersama awak. Ada wajah awak. Ada tawa awak. Ada usikan awak. Ada ‘gila-gila’ awak. Pasti bahagia nanti kan? Andai memang awak yang bisa merubah senyum koyak ini kepada senyum bahagia kenapa tidak?

Seabad lamanya, saya simpulkan senyap-senyap isi hati saya. Saya tak terlalu kesah seperti sekarang ini.Saya tak perlu serunsing seperti sekarang ini. Untuk sesuatu yang tak pernah saya fikirkan, akhirnya menjadi agenda utama otak saya. Untuk sesuatu yang saya tak pernah perasan selama ni rupa-rupanya berada di depan mata saya. Sesuatu itu adalah awak. Gila tapi cukup indah.

Bila awak ke utara, dan saya ke selatan, saya pening kadangkala. Mungkin ini namanya suatu proses pemahaman. Saya harap suatu hari nanti kita sama-sama dapat berada di timur melihat matahari terbit. Saya pasti masa itu kita sudah selari.

Harapan saya, moga awak melihat perkara ini dengan betul-betul serius. Jangan jadikan kata-kata awak hanya gula getah yang dicampak ke longkang. Nanti pencemaran alam.

Semoga Allah memberkati dan meredhai kita berdua.

Oleh itu saya simpulkan dalam 3 patah kata, saya sayang awak.

Yang benar,

Tulang rusuk awak sebelah lagi.

Saturday, March 2, 2013

PERSEDIAAN PERKAHWINAN YANG WAJIB DIKETAHUI !!

1. Memilih jodoh

Islam mengharuskan lelaki dan wanita mencari dan meneliti bakal isterinya serta suami masing-masing seperti yang diterangkan sebelum ini.

2. Memilih bakal isteri


Sunat hukumnya bagi lelaki yang ingin membuat pinangan supaya melihat terlebih dahulu bakal wanita yang akan dipinangnya itu. Islam memberi kebebasan kepada mana-mana lelaki untuk memilih bakal isteri yang sesuai bagi mereka. Untuk membentuk ikatan perkahwinan yang harmoni dan berkat, seseorang itu disarankan supaya mengambil kira panduan yang telah diberikan oleh Nabi S.A.W. iaitu mementingkan faktor agama selain daripada keturunan, harta dan kecantikan.

3. Memilih bakal suami


Perempuan juga digalakkan untuk memilih bakal suami yang baik dan mulia. Nabi S.A.W. menggalakkan wanita supaya memilih lelaki yang mempunyai ciri-ciri berikut:
-Beragama
-Berakhlak mulia
-Beradab
-Mempunyai harta dan keturunan mulia

Diantara tujuan pemilihan calon suami dan isteri ialah untuk memberi kepuasan hati dan keyakinan dalam memilih dan menentukan pasangan suka dan duka kelak. Ini penting sebagai ikhtiar dan permulaan kepada perancangan kehidupan berkeluarga.

4. Meminang

Meminang ialah lamaran seseorang lelaki terhadap perempuan untuk dijadikan isterinya. Dalam maksud lain meminang ialah suatu proses untuk menyatakan keinginan daripada seorang lelaki kepada seorang wanita yang boleh dikahwini dengan tujuan untuk mengahwininya serta suatu ikatan atau perjanjian untuk melangsungkan perkahwinan.

5. Mas kahwin

Setiap akad perkahwinan mestilah mempunyai mas kahwin dalam bentuk benda yang bernilai walaupun kecil atau faedah serta manfaat yang diberikan oleh suami kepada isterinya kerana akad perkahwinan.

Mas kahwin dibahagikan kepada dua jenis:

1. Mas kahwin yang ditentukan dan disebutkan semasa majlis akad dan dinamakan mahar musamma. Mahar musamma dibahagikan kepada 2 jenis:

-Mahar musamma al-Mua'jjal
Mas kahwin yang disebut di dalam akad serta dibayar oleh suami secara tunai dan segera.

-Mahar musamma al-muajjal
Mas kahwin yang disebut semasa akad, tetapi dibayar secara tangguh dan hutang.


2. Mas kahwin yang tidak ditentukan jumlahnya sewaktu akad dan dinamakan mahar mithil. Mas kahwin jenis ini mestilah dibayar kepada pengantin perempuan mengikut kadar penilaian ahli keluarga dan sandara perempuan isteri...

6. Hantaran

Hantaran mengikut adat orang melayu ialah barang yang terdiri daripada mas kahwin, persalinan, buah-buahan dan makanan. Hantaran dibawa pada hari berlangsungnya perkahwinan dan akad nikah sama ada bagi pihak pengantin lelaki kepada perempuan dan pengantin perempuan kepada lelaki dalam jumlah yang ganjil seperti 7,9,11. Membawa hantaran adalah harus dalam syariat Islam selagi benda tersebut bernilai dan membawa faedah serta suci dan tidak ditegah oleh syara'.

7. Kenduri kahwin

Kenduri ialah jamuan yang diadakan untuk meraikan perkahwinan sama ada bagi pihak pengantin lelaki ataupun perempuan. Mengadakan majlis kenduri sunat muakkad hukumnya, iaitu sunat yang sangat dituntut supaya dilaksanakan walaupun secara kecil-kecilan sahaja. Apa yang penting majlis kenduri bukanlah satu cara untuk menunjuk-nunjuk kekayaan dan tidak mencampurkan unsur-unsur maksiat dalam majlis yang berkat itu.

Itulah antara persediaan yang perlu ditempuhi oleh pengantin lelaki dan wanita untuk menempuhi dan melangsungkan perkahwinan. Apa yang penting, Islam tidak pernah menyusahkan seseorang dalam satu perkara. Jika tidak mampu untuk berbelanja besar, cukuplah dengan sekadar apa yang ada dan bersederhana dalam perbelanjaan.

(Rujukan : Ustaz Abd. Latif Muda & Ustazah Rosmawati Ali. 1997. Pengantar Fiqh. Pustaka Salam Sdn. Bhd. Kuala Lumpur.)

Wednesday, February 27, 2013

Wang Hantaran


Wang hantaran sebenarnya ialah satu hadiah ikhlas oleh pihak pengantin lelaki kepada pihak perempuan yang telah menjadi budaya dalam masyakat kita. Dari itu, ia tidaklah diwajibkan seperti mas kahwin yang diberi oleh suami kepada isterinya dengan sebab perkahwinan.

Sayangnya, kini wang hantaran telah menjadi kemuncak sesuatu perkahwinan yang sepatutunya ialah akad nikah. Ini disebabkan, masyarakat telah mengiktirafkannya sebagai darjat ‘kemampuan' pihak pengantin lelaki dan ‘kehebatan' sesuatu majlis perkahwinan itu.

Semakin tinggi jumlah wang hantaran yang diberikan maka semakin gah kedudukan mempelai sekeluarga di mata masyarakat. Ini tidak secara langsung menimbulkan perasaan riak dan menunjuk-nunjuk dalam masyarakat sehingga menghilangkan sifat sederhana yang dituntut agama.

Kalau benar-benar berkemampuan, tidak ada salahnya untuk mengadakan majlis secara besar-besaran dan meletakkan nilai wang hantaran yang tinggi. Akan tetapi jika sebaliknya, ia akan menjadi satu bebanan dan boleh menyebabkan ada yang terpaksa berhutang atau mendapatkan wang melalui cara yang salah, seperti rasuah dan pecah amanah. Maka, adalah lebih afdhal mengadakan kenduri dan meletakkan jumlah hantaran yang sederhana mengikut kemampuan untuk kesejahteraan semua pihak yang terlibat.

...masyarakat telah mengiktirafkannya sebagai darjat ‘kemampuan' pihak pengantin lelaki dan ‘kehebatan' sesuatu majlis perkahwinan...

Dalam hal ini masyarakat terutama ibubapa perlu lebih bertanggungjawab dan tidak terlalu mengikut trend yang menyimpang daripada matlamat sebenar dalam soal nikah kahwin. Mereka juga perlulah sedar, perkahwinan yang dibina adalah untuk jangka panjang. Bergolok dan bergadai hanya untuk satu majlis perkahwinan akan membawa kemudaratan yang boleh merosak keharmonian rumah tangga.

Masyarakat kita perlu mengubah minda terhadap wang hantaran kerana dalam jangka masa panjang, hantaran yang tinggi akan mengurangkan jumlah individu yang ingin berkahwin dan mendorong kepada gejala sosial seperti bersekedudukan. Pendek kata, ukurlah baju di bahu sendiri dan tepuk dada tanyalah selera.

Renung-renunglah:
"Perkahwinan bukan masa tunjuk keegoan tetapi penyatuan dua jiwa."
- Dr Rusinah Siron

Friday, February 15, 2013

Have we??



NOBODY HAS AN EASY LIFE ALL THE TIME

NOBODY FEELS OKAY EVERY NIGHT AND DAY 

NOBODY GETS EVERYTHING THEY WANTED

NOBODY CAN CHERISH HAPPINESS WITHOUT SUCCESFULLY FACE THEIR WORST TIME

NOBODY




"WHEN ALLAH DESIRES GOOD FOR SOMEONE, HE TRIES HIM WITH HARDSHIPS"

-SAHIH BUKHARI




AND IF WE SEE SOMEONE IS HAVING A GOOD LIFE. A BEAUTIFUL LIFE.

NO, THEY DON'T HAVE A PERFECT LIFE, THEY MIGHT HAVE HAD THEIR PART

WHERE ALLAH HAS TEST THEM WITH WHATEVER THEY CAN BEAR BEST. 

WE NEVER KNOW. WELL, ALLAH DOES THE SAME TO YOU TOO,

TO ALL OF US. IT IS JUST. 

WE REALIZE OR NOT.

HAVE WE THANKED HIM YET OR NOT.





Thursday, February 14, 2013

Jangan Mendahului-Nya. . .

Jangan mendahului-Nya 

dengan menetapkan seseorang itu adalah jodohmu,

sebelum ijab kabul dia bukan siapa-siapa bagimu 

belum halal untukmu,

andai dialah jodohmu yang tertulis di 

Luh Mahfuzh,

ALLAH Subhanahu Wa Ta'ala pasti akan menanamkan rasa kasih 

dalam hatimu & hatinya,

itu Janji ALLAH Subhanahu Wa Ta'ala..

akan tetapi,

selagi kalian tidak di ikat oleh ikatan yang Halal,

selama itu jangan mubazirkan perasaanmu,

juga

 jangan 

melampaui batas yang telah ALLAH Subhanahu Wa Ta'ala tetapkan...

Wednesday, February 13, 2013

Rindu. . . .


Rindu itu ialah CINTA YANG BERLEBIHAN, dan ada rindu yang disertai dengan menjaga diri dan ada juga yang diikuti dengan kerendahan hati. Rindu bukanlah sesuatu hal yang tercela dan keji, akan tetapi perlulah disertai dengan menjaga diri, kesucian dan kerendahan hati. seseorang yang ketika dia rindu, tetapi dia menjaga dirinya dengan tidak melakukan hal-hal yang haram menurut Islam, itu adalah dibolehkan. Dan seandainya rindu itu juga disembunyikan dari orang-orang, maka, pahalalah yang akan diperolehi. Menurut Ath-Thohawi di dalam kitab Haasyia'ah Marakil Falah dari Imam Suyuthi mengatakan bahawa dari GOLONGAN SYUHADA di akhirat adalah orang- orang yang MATI DALAM KERINDUAN dengan tetap menjaga kehormatan diri dan disembunyikan dari orang- orang mestipun rindu itu hadir dari perkara yang haram.

Seseorang yang merindui seseorang sehingga dia mati dan disembunyikan rasa itu dari orang lain, maka dia akan mendapat pahala syahid di akhirat kerana ianya menunjukkan bahawa dirinya memiliki sifat sabar. Dia memendam rasa rindu dan menyimpannya sendirian kerana dirinya menjaga kehormatan diri, mengikat hatinya, jiwanya, tubuh badannya dari dikuasai oleh rasa rindu.

di sini, saya share bersama 1 kisah antara Saidina Ali dan Fatimah Az-Zahrah:

Setelah pernikahan antara Ali dan Fatimah, Fatimah telah berterus terang dengan Saidina Ali akan sesuatu perkara, "Wahai Ali, sebelum aku menikahi engkau di Kota Mekah, ada seorang lelaki yang telah menjadi idola di hatiku. Aku sangat ingin kelak dia menjadi suamiku. Tapi semua itu aku simpan di dalam hatiku." kata Fatimah. "Kalau begitu, engkau menyesalkah mengahwini aku? Tanya Ali. "Tidak. Kerana pemuda itu adalah engkau." Jawab Fatimah


SUBHANALLAH...ALLAHURABBI..SEMOGA AKU MAMPU BERTAHAN..

"aku mencintai ALLAH,dan kerana itu aku kini sungguh takut untuk menyintai dan merindui kamu"

~dulu aku merindu.. kini tidak lagi.. peaceee~

ALLAH IS JUST SO GREAT !!!

IF WE NEED TO CRY, CRY.
WITH EVERY HARDSHIP,
THERE'S ALLAH EASE COMING TO OUR WAY.
ALLAH IS JUST SO GREAT

SOMETIME WE CAN'T EVEN DESCRIBE THE PAIN AND TEST WE'VE
BEEN THROUGH, 
BUT MIRACLE HAPPENS.
PAIN, SADNESS TOTALLY GONE.
WELCOME HAPPINESS AND BLESSING!

ALLAH IS JUST SO GREAT
WHEN SOMETHING HAPPENS,
HE SURELY HAS THE BEST PLAN FOR US,
HAVE FAITH AND KEEP PRAYING
HE'S ALL KNOWING.

ALLAH IS JUST SO GREAT
AS LONG AS WE BREATH 
THERE'S ALWAYS A HOPE
I PROMISE. BECAUSE I, TOO 
HIS BEST CREATION JUST LIKE YOU.

Tuesday, February 12, 2013

Aipp... Jangan suka buli orang. Nanti Tuhan marah..

Sekarang ni semakin ramai pembuli tegar.. 

hemm kenapa Azie katakan pembuli tegar.. Pembuli tegar ni suka membuli dengan menggunakan kelebihan yang dia ada.. 

Suka-suka hati.. memperlekehkan orang lain, memfitnah, memalukan, dan berdrama untuk kebaikan diri sendiri.. Sehinggakan mata tu buta, tak nampak segala kebaikan yang ditaburkan. 

Ada juga perempuan yang cantik.. yang rasa diri tu sempurna.. tanpa rasa bersalah, fitnah orang itu ini.. mengadakan cerita yang tak pernah ada.. 

Ingat ekk.. Hari ni awak buli orang.. satu hari nanti tuhan akan balas balik.. 

✿ Oh Penang ✿

Penang oh yeayyyyhh!!! hihihihi  Kali ini pengembaraan ke Pulau Pinang pula bersama sahabat Azie. 
Rancangan asal nak ke Langkawi tapi di sebabkan hal-hal yang tak dapat di elakkan , jadi kami tukar perancangan ke Penang pula. Ini bukan kali pertama Azie ke sana, tapi merupakan kali pertama Azie betul-betul jatuh cinta dengan Penang. 

Pengembaraan bermula....


Perjalanan dari Alor Setar -----> Butterworth (AOR-BWH)



Kemudian kita naik feri.. yayyy!!!

Tambang dia RM1.20 jeee :)



Dah sampai Georgetown.. Azie jalan kaki ke Komtar! Dan pusing-pusing punya pusing sampai pening.. Last-last ambil teksi menuju ke Hotel Munlustay 88 :) 

Hotel ni terletak dekat Jalan Perlis. Seberang Jalan tu, Times Square Penang 
Cantikkan bilik Azie :) Selesa.. Harga dia pun berpatutan.. 


 Dan yang paling istimewa... Sempena CNY Hotel Munlustay 88 letak Ang Pau dekat meja dalam bilik ni... hehhehe ...

Berapa duit dalam tu biarlah rahsia ekk.. hihihihi :D

Untuk hari yang pertama.. Azie tak sempat makan kat Nasi Kandar Line Clear sebab terlalu ramai orang dan Azie lapar sangat-sangat.. Jadi Azie makan dekat sebelah Line Clear.. Nasi Kandar Yasmeen.. 

Lepas tu jalan-jalan kat Chowrasta.. Berhenti kejap beli jeruk.. 

Besttt wooooo


Petang tu.. Kami naik bas dekat Komtar untuk ke Gurney Drive..



Sampai sudah Gurney Drive... 




Masa untuk makan!!! yayyyyyy!!!

Pasemboq terbaik.. Stall no. 9.. 
Char kuew teow Special...


Dah kenyang makan... masa untuk menikmati tidur.. heheheheh Selamat malam.
Morning Georgetown...

Hari ni nak balik Alor Setar dah.. Tapi apa2 pun jom pekena nasi kandaq dulu!!!

Puas hati makan kat sini. 
Selamat tinggal Penang.. Semoga bertemu lagiii.... :D 

Miracle ohh Miracle...

Things do get complicated.

Life is not easy, not all the time

It's not every time and everything about being so lucky. 

It's not that God doesn't love us.

And,

Everyone needs to face test.  

Because we will never know how is it like to feel Beyond happy if we never know understand what is pain.

No. Life is Fair. People Not. Allah is fair, because HE loves us no matter what.

Not Everyone is going to love us. Understand us. Think Good about us. Be there for us all the time.

To be honest, we can't do that too. There's always a fight between nafs and Iman.

Do the best. Remember Allah. Please Lord , prevent us from any maksiat or evil on earth.

Eyes, Mouth, Ears , Nose, Hands, Legs, Mind, Heart.

Everything.

Things Just Happen.Yes some hurt . But that's the purpose. As that's how we learn to appreciate.

People , and what we have.

Don't over think and keep counting what we don't have and what people have.

Some people do have it because, that what's best for them. There's always the best for us.

What we have today.

As how we see we have weakness. So does anybody else.

As how we see people have specialness. So do us.

Destiny , Taqdir . Yes Allah has written it for us.

But, it's actually what path do we choose. How we handle things.

What decision we made.

People can talk. people can say.

But it's our Amanah to takecare of what Allah has given, we are just borrowing.

Our job to take care of ourselves. The best as we can to prevent Fitna, to people. to us.

Do the best, let Allah settle the rest.

Obviously, shaytan is everywhere. Nafs is always in our heart. Anyone's heart.

So we actually can't stop people from thinking/talking negatively.

But always, keep people's aib. Allah will keep our 'aib, in this world and InshaaAllah HereAfter.

BUT

As long as we breath, it's never too late to turn back, to HIM.

As long as the heart beats, there's always a chance.

It's okay. HE knows.

We cry, we get mad, we feel extremely insane. Mixed Feelings.

It's okay. We ARE human.

and guess what? TURN BACK TO HIM. Regardless time, place.

Be nice. Be good. Nothing to lose.

HE shall give the best. To you, me, us.

Hold On. Keep praying. When the time comes,

MIRACLE HAPPENS.

Saturday, February 2, 2013

Fake People

Fake people are those set of people who have different personalities and act according to situations differently.
 Fake people cannot be trusted because they are not genuine and straightforward.
 They change themselves according to circumstances. 
Fake people are complete hypocrites and liars who would go to any extent to make them seem good and upright.
 Fake people can turn on friendship when they see that they are no longer getting any benefit from it. 
One must be quick enough to recognize fake people and must avoid being in their company or getting intimate with them. 
Fake people must be kept at arm’s length, most certainly. 
Fake people should be avoided at all costs because they can any time ditch you any time.
 In the words of Jason Ritter, 
“Fake relationships and fake people come up to me and all of a sudden wanting to be my friend.

Kawan baru yang dah lama kenal =)


Terima kasih kepada Azieman Zuhaidee...

Sudi belikan Azie coklat. :) Azie hargai.. 

Azieman Zuhaidee.. 
Kawan baru Azie walaupun hakikatnya telah lama Azie kenalinya.
Tapi dulu, dia hanya mampu memandang Azie dari jauh
Walaupun beberapa kali keluar bersama-sama ahli KJM yang lain...
Tapi tak pernah pun berkesempatan bersembang ...

Azieman Zuhaidee..
Namanya sama dengan nama Azie
kebetulan


Friday, January 11, 2013

Berbual tentang saya...

Ini tulisan tentang cinta
Ini tulisan tentang rasa
Ini tulisan tentang cinta
Ini tulisan tentang rasa buat si dia

Saya pernah sukakan seseorang...
Saya pernah cintakan seseorang
Tapi dia kata suatu hari itu
"Cinta kita tak mungkin, oh sayangku."

Saya pernah sukakan seseorang
Saya pernah cintakan seseorang
Tapi dia katakan pada malam itu
"Maaf sayang, Cintaku bukan untuk kamu"

kerana terlalu banyak
sebab yang memisahkan
sebab yang memaksakan

saya terus benci seseorang
saya terus marah seseorang
sebab dia katakan 
"Hey sayang, Cinta kita tak mungkin terang"

Lalu saya pergi jauh
Lalu saya lari jauh
Saya bisik pada laut itu
Apakah tidak ada cinta buat aku

Saya terus benci seseorang
Saya terus marah seseorang
kerana dia mengatakan
"Hey sayang, cinta kita tidak mungkin dipandang"

Lalu saya tanya:
"Kenapa saya?! Selalu saya!"
"Tak pernah ada cinta untuk saya!"
"Kenapa selalu saya!"
"Kenapa tidak ada sebutir bintang di langit itu yang memuja aku?"
"Di langit itu berjuta warna!"
"Di hujung sana pelangi jingga!"

Saya benci sangat pada seseorang
Saya sangat marah pada seseorang
Saya beritahu mak abah saya
Dan mereka kata
"Tidak ada jodoh agaknya.."



Then she


then she cries herself to sleep
like the thousand nights before
though she knows she's in too deep
she is strong for millions more

then she sings a melody
of her heartbreaks and burning thorns
and she hums them truthfully
there the silence heard her mourns

is there anyone out there?
would you lie to her you care?

oh cruel, cruel nights
she thinks you are her only friend
don't you give ways for the lights
she found comfort in your hand

then she smiles to greet her dreams
if only life would be as kind
with bunny rains and milky streams
cherry kisses and chocolate buns

then she prays to never wake up
cause her shivers wont stop the dawn
she fills her tears in a cup
and drinks them all while she mourns

is there anyone out there?
would you lie to me you care?

Thursday, January 10, 2013

Dahulu.. Sekarang..

Dahulu...
Kau berkata.. Akulah gadis yang akan membawa sinar 
Kita sama- sama bersusah-payah
Kita kongsi segala tawa dan air mata
Sehingga satu saat
Kau berkata
"Sayang, andai satu hari di takdirkan saya berubah menjadi lupa diri..
Awak tolong ingatkan saya pengorbanan yang awak dah lakukan
kebaikan yang awak taburkan.. kerana saya tak mampu kehilangan awak dan sekiranm,ya ia terjadi
sayalah manusia yang paling rugi kerana melepaskan permata yang berharga"

"Sayang, manalah saya nak cari orang sebaik awak yang sanggup bersusah payah demi saya"

"Sayang, jika dimurahkan rezeki. Tidak lama lagi saya akan masuk meminang awak ya sayang."

Dan Sekarang...

Masa pun berlalu..
Dan kau...
Kau telah mengkhianati kata-kata yang kau lafazkan dulu
Betapa manusia terlalu cepat lupa diri
Atau apakah kau hilang ingatan 
Sehingga lupa segalanya
Apa yang aku lihat kini..
Kau membohongi diri , Kau membohongi aku, Kau membohongi setiap orang yg menyanyangimu
Kau terlepa... terlupa.. terleka..
dengan kesenangan sementara yang tuhan pinjamkan mu di dunia

dan kali ini kau sudah berhenti berkata-kata
kau pergi dengan pembohongan yang dasyat
kekecewaan yang kau palit pada aku dan semua ahli keluarga

dan sekarang kau bahagia dengan kesenangan baru mu..



Pernahkah kau rasa...

Pernahkah kau rasa..
Apabila kebahagiaan yang dijanjikan berakhir menjadi mimpi ngeri
Mimpi ngeri di alam realiti

Pernahkah kau rasa..
Diri disanjung di tinggi hingga kau ketawa bahagia
Dan tiba-tiba kau di hempas ke bawah
Tanpa sempat kau berkata apa-apa

Pernahkah kau rasa..
Melukis impian di awan indah
Impian yang kau ingin gapai.. kau ingin capai..
Dan tiba-tiba ribut menjelma
Memusnahkan segala impian sekelip mata
Ya.. sekelip mata

Pernahkah kau rasa..
Jiwa yang kau semai dengan penuh kasih sayang
Di pijak-pijak tanpa penuh perasaan
Tanpa kerelaan 
Jiwa tadi dirundung pilu, amarah, kekecewaan
Dengan sekelip mata kasih sayangnya diragut 
Sepantas kilat

Pernahkah kau rasa..
Semua yang rutin bagimu menjadi sesuatu yang ganjil untukmu..

Pernahkah kau cuba merasakan 
Keperitan yang kau calitkan pada diri ini.. 

Tuesday, January 8, 2013

MALAM INI KITA MENANGIS



Malam ini kita semua menangis...
Adakah salah jika ada air di mataku ini?
Apakah nampak bangang jika aku luahkan segalanya yang ada di dalam diri?

Malam ini kita semua menangis..
Malam ini kau akan lihat aku sebagai seorang gadis
Malam ini akan aku luahkan apa yang ada di dalam diri

Kerana selama ini kau katakan...

Hey gadis
    " kau begitu keras"
    " kau begitu ganas"
Hey gadis luahkan apa yang kau rasa..
Hey gadis kasikan apa yang mungkin kau akan kata

Tapi aku ini gadis yang ingin menjadi seorang yang pemberani
Berani mati
Aku ini ingin menjadi gadis yang tak akan lenyap disebabkan arus zaman

Aku ingin menjadi gegadis itu
Aku ingin menjadi gadis yang kuat itu
Tidak mahu aku mampu mengalirkan air mata ini
Air mata ini terlalu mahal!!!
Walau untuk mengemis
Walau untuk menangis
Aku ini gadis yang terlalu keras
terlalu ganas
Walau aku mahu menyatakan apa yang aku rasa

Apa yang aku minta
Walaupun aku ini gadis yang tidak diadilkan
Aku tidak akan menangis dihadapan engkau
Mintalah apa yang kamu mahu
Tapi bukan air mataku , bukan itu
Kau mintalah apa saja yang engkau mahu

Malam ini kita semua akan menangis
Bukan kerana aku lemah tetapi kerana engkau terlalu gagah
Malam ini kita akan menangis bersama
Malam ini kau akan lihat apa yang aku rasa
Apa yang aku rasa...